2014年10月20日 星期一

用心做・用心看・用心 ⋯⋯

在奧地利這家庭打工換宿接近三個星期了,
但其間有2個星期中都出走返回瑞士及德國,所以感覺在這裡嘅時間不是太長。



奧地利 Kufstein, 距離德國慕尼黑都只是 1 個鐘頭多火車!


這裡環境優美,又是對著太自然,
每天也會聽到掛在牛隻嘅鈴聲,我真係好喜歡這鈴聲,所以在瑞士也買了這鈴。


那些黑牛是女主人Stephi爸爸養嘅,快到冬天,所以他們都放回來牛柵飼養。


這裡屋子很大,我有自己嘅房間,洗手間,厨房及露台。
完全係一個五星級酒店般。我並不似來打工呢!XD
而這裡嘅工作都是日常家務及看顧Stephi & Max嘅 2歲多及 1歲多嘅小女兒。
但最需要我嘅時間主要是weekend。


唔覺唔覺好快又10尾了。。。


10月第二個weekend 第一次獨自照顧小女孩們,
有點難,因為她們對我比較陌生。
當晚,Max跟我分享及教導我如何看顧小朋友變成容易事。


“You have to let them know you’re the boss and you ‘re in charge when the mom & dad not home. You’re their protection. Love them & care them from your heart and they’ll know it. Let them be the followers but not you.”

I remember what Max said to me every moments when I with the kids alone. Yes. I like them and I love them from my heart.

This weekend is much easier for me. They didn't cry a lot. They listened to me. They went to bed very fast. They played with me very happy. 


沒錯,由心出發,別人是會知道嘅,
就算是一個未識說話嘅小朋友。你係唔係用心,你係唔係愛佢,佢係會知道嘅!


在這裡每天也當留意住香港嘅新聞,很著緊又很心痛!
這個政府真係有用心愛我們市民嗎?有用心聽我們市民嘅訴求嗎?
係唔係用心,相信大部份市民係知道嘅!
就算係出動警察打我們,這根本不是愛香港、為香港好嘅表現!
市民要嘅係對話、要嘅係真普選!
咁簡單點解個政府仲係唔明白呢!


Pray for Hong Kong !


沒有留言:

張貼留言