2014年11月1日 星期六

Oktober

十月・雨傘運動・遍地開花

我來到奧地利,我遇到了一個非常好的和支持我的workaway家庭。我喜歡照顧兩個可愛的女孩和烹飪時間,但還是擔心每天在香港的情況!去瑞士伯恩給予香港支持是我能做到!我很高興能重回Varen,但最後是失望的終結。我並不後悔!
重遊德國,探望我在去年九月第一次打工換宿之家庭。我很高興地看到他們和小女孩Luna,她現在會走路和說話和唱歌。時間飛逝、成長瞬間。遊覽哈爾施塔特完成了我的另一個夢想。雖然天氣並不像預期的,但我仍享受雨中恬靜!我也將workaway的概念,介紹了給旅館女主人。
三個月的行程很快過去,也許是時候回家了!


OktoberUmbrella MovementYellow everywhere

I came to Austria and I met a very good and supportive workaway family. I enjoy looking after the two lovely girls and the cooking time, but still worried about the situation in Hong Kong every day! Going to Bern, Switzerland and give support to Hong Kong is what I could do! I was happy to return Varen but disappointed at the end. I did not regret it !
I visited Germany where I had my first workaway last September. I was so happy to see the family and the little girl, Luna now can walk and talk and sing. Time files and growing fast. Visiting Hallstatt completed my other dream. Although the weather was not like expected, I still enjoy the quiet rain ! Also I brought the concept of workaway to the owner of the Bnb where I stay.
Three months trip soon past, perhaps it is time to go home!

 

沒有留言:

張貼留言