2014年7月14日 星期一

Fly with me again !

還有 2天又再出走 ! 心情比第一次一樣緊張...

本來今次會去加拿大黃刀打工換宿, 但由於整個旅程的機程費用太貴了(因為去黃刀要乘搭內陸機), 經過慎重的研究, 去歐洲其他國家可能更化算。 雖然真係好想去, 因為可以再次看到北極光 ! 但追夢同時也要考慮到現實狀況 ! 最後還是跟黃刀的Host取消了9月去他們那裡。>_< 黃刀那個Host好好, 沒有因為我推掉而Blacklist我, 他們說隨時歡迎我呢 ! 感動 ! :)
唯有今次出走完, 回來努力儲錢 !

雖然今次目標不再是要做 "極光女巫" , 但有另一個目標呢 ! 就是要做 "慳影女巫" !
慳住出走 ‧ 影多D相 !
今次行程編排上要一個接一個的打工換宿 ! 其次就是學習再影多些靚相 !

第一站 7月會到瑞士 ‧ 第二站 9月斯洛文尼亞 ‧ 第三站匈牙利 ‧ 第四站 10月斯洛伐克 ‧ 第五站(未confirm)希望是捷克 :) ! 今次找尋打工換宿的過程都相當順利 ! 已confirm到10月了, 可能是有過上2次在德國打工換宿的經驗吧 ! Sending Requests 的時候更會寫 ! :)

今次出走也沒有買到瑞士的多天Rail Pass, 可能因為慳住出走的關係, 無打算玩晒整個瑞士 ! 這次心態上盡量溶入當地生活為主而少一點玩的心態, 因為無錢玩了 XD 希望會遇到好的Hosts, Weekend 會帶我遊覽周邊地區啦 !

開始有點緊張和興奮了 !




上次出走, 除了完成了我一個大夢想(極光夢), 很多個小夢想(完成私人相展分享會 ‧ 賣出相片捐到 3 個機構) ! 更加令我開心的是我在出走旅途上所拍攝的相片, 在一個法國比賽中得到了 Honorable Mention ! 對我這個新手攝影師來說是一個相當大的鼓勵 !



Honorable Mention



看到這個比賽其他高水準之作品, 我更需要努力 !

我要繼續學習, 繼續向前 !



當然

我更會享受打工換宿及與當地人文化交流的過程 ! 


好了, 要加緊執拾, 

還有出走前要完成執相的工作(還欠很多朋友的相片)



好了, 你也預備跟我一起出走吧 !

希望到時很容易找到Wifi upload and update 啦 ! 



Fly with me again ! 





3 則留言:

  1. Hi Shirley! I'm C and I also from HK. Just found your profile at the Workaway website and hope that u can share some Workaway exp. in Germany (esp Fahrenwalde art centre) and give me some advise?

    As most of the jobs is physically demanding or need gardening skills, I doubt that whether I can handle these jobs or not as I work 9-6 in the office and I don't have any outdoor working exp. Do u have any difficulties occur during your stay?

    p.s. love the pic above!

    回覆刪除
  2. Hi C, sorry for the late reply because I am on my Workaway switzerland. It's great that you ask my about my previous Germany workaday. It was great ! The job is a bit physical demanding but not super hard. I worked with the other workawayers as well. So don't worry and everyone is nice there. I want to go back in Summer but it turned out not this summer. In Nov is begin cold, so need to prepare some warm cloths. I enjoyed the sunset, sunrise and the starry night at Brollin. I highly recommend people to workaway there.

    I hope my answer can help you. If you still have any question, feel free to ask me. :))) Good luck on your workaway

    回覆刪除
    回覆
    1. Thanks for your reply! Yr comment give me some encouragement =p Have a safe trip !

      刪除