2014年6月23日 星期一

my little dreams :)

"You may say I'm a dreamer but I'm not the only one - John Lennon"

In March I fulfilled my dream, I had my first photos exhibition and sharing party of my 4 months journey.

After that I sold my foam boards photos, postcards of my photos and photo albums, raising donation to three charity. Thank you to all my friends who giving me their supporting.
I raised HKD $3123 in total and donated to Greenpeace 綠色和平、Word Vision 香港世界宣明會 & Medecins Sans Frontieres 無國界醫生MSF.




I am so happy because I completed my little dream. My photos can help other people.

When I see people like my photos I am very happy.










Last year I have a page about my dreams in a book. This book includes 365 Hong Kong people' dreams.




Sorry, it's written in Chinese.

____________________________________

我想成為攝影師和出版相集

我已踏出這一步!毅然離開已工作十多年的地方而去為自己尋夢!
雖然,我不知我的夢想會否成功,但我起碼踏出嘗試這一步。
若不離開舒服圈,永不會知道自己的夢是否成功 !
夢,不實行就只會是空想。

你的夢想是什麼 ?
我的夢想是希望成為一位攝影師。
希望有一天能有自己的攝影展,或有機會可以出版一本相集連文字的書 !

引發你有這個夢想的原因是什麼 ?
攝影不單只是一張相片,一張好相片能帶有訊息可以令人有共嗚。
有時為別人拍照或捕捉他們珍貴一瞬間是會令他們開心。
留住當下的感覺、留住珍貴一刻是推動我常常拍照的原因。
這些都是引發我很想成為攝影師的原因。

你會有什麼行動、找尋什麼資源來實踐你的夢想 ?
我已辭掉了工作, 準備給自己半年至一年時間出國義遊加打工換宿,
希望在旅程中多拍照多認識自己、透過學習去打好我夢想的底樁。
而我自己本身,有2個攝影項目,一個是用手機拍攝的「365日的天空」
「一張照片‧一個故事(ONE PHOTOONE STORY)」,
我希望拍下其他地方的天空及拍下多點故事。

你認為你的夢想會帶來什麼改變 ?
如果我的夢想成真,我相信可以激勵別人!因為70後的我都可以有夢想,都可以放棄穏定工作堅持繼續追夢,夢是沒有年齡限制的 !
如果,我成為了攝影師,我希望我能用我的專長去義務幫助有需要的人。
如果,有機會出版相集,所得收益會捐出作為慈善用途。
____________________________________





Keep dreaming !


Make your dreams come true ! 



沒有留言:

張貼留言